Жінка у бізнесі: історія смілянської підприємиці Наталії Калашник

«В юнацтві однокласник носив квіти на поріг мого дому. Про те він зізнався через десятки років. А ще через роки – на мій День народження подарував приміщення під магазин», – історія кохання та відкриття власної справи Наталією Калашник.

Пані Наталя працювала завскладом та мріяла про свій бізнес. Коханий Павло підтримав її задум. Він придбав приміщення колишнього «райповського» магазину у с. Березняки. Той магазин довгі роки не працював, приміщення занепало, люди зносили сміття туди.

Жінка взялася наводити лад за допомогою чоловіка: ремонт, облаштували кухню, організували продаж продуктів та будівельних матеріалів. Розчистили територію, насадили клумбу та проклали плитку біля магазину. Сфера відповідальності Наталії – асортимент та розкладка товарів. Вона каже, що робить все у селі за рівнем і якістю, як у місті. І на цьому не збирається зупинятися: «Підприємливі сільські дівчата, майстрині, звернулися із пропозицією відкрити салон краси. Я хочу їм допомогти організувати власну справу та порадувати місцевих панянок, які прагнуть бути доглянутими та красивими. Ми планували відкрити аптеку. І от цю ідею використали люди, яким довіряли. Розчаровані, на якийсь час полишили цей задум: не хотіли створювати конкуренцію. Але з часом, за відгуками людей, ми зрозуміли, що головне – давати якісні послуги, поважати та цінити найманих працівників і відвідувачів. Тож скоро ми відкриємо власну аптеку, як і планували».

Які виклики стоять перед жінкою-підприємицею?

Відкрити власну справу виявилося не складно. Я товарознавець та економіст. Тож завчасно все прораховую та планую. Разом з чоловіком ми бували у Європі і запозичили там кращий досвід. Виклики почалися, коли запрацювали. Дбаємо про те, щоб послугами були задоволені люди. І тут багато чого залежить від порядності персоналу, який працює. Ми уважно стежимо за «Книгою скарг та пропозицій». Можна побачити багато добрих слів від жителів та гостів громади. У нас найкращі працівники. Ми робимо все, щоб люди працювали у нас, а не за кордоном, щоб не розпадалися родини. Слова подяки пишуть і у місцевій пресі, ми зберігаємо ці газети. Приємно бачити добрі відгуки, це надихає працювати краще. Також слідкуємо за змінами у законодавстві та стандартами: працюємо відкрито та чесно».

Камери спостереження розмістили біля магазину та всередині. За їх допомогою намагаємося розвивати культуру, дружньо та з гумором пояснюємо чого робити не можна. Ці камери допомагають вияснити правду.

Вирішувати будь-які питання допомагає чоловік Павло. Я за ним, як за кам’яною стіною.

У яких соціальних ініціативах громади ви берете участь?

«У громаді ніколи не святкували Івана Купала. Мовляв: не має водойми, де то можна проводити. І одного разу я вирішила організувати це свято. Люди підтримали, було веселе гуляння. Наступного року  місцева влада розчистила ділянку біля річки і організували свято там. Так з’явилася традиція святкувати це свято і у нас. А люди зрозуміли, що ми радо організовуємо масові гуляння, тож почали самі звертатися. Наприклад, нещодавно попросили організувати Масницю. Раніше цього дня ми пекли млинці та пригощали земляків. Святкувати і це свято всім селом – теж наша ініціатива. На травневі свята пригощаємо традиційно – кашею. Запрошуємо професійних музик та ведучих. Тут люди важко працюють і їм потрібно гарно відпочивати. Ми завжди раді допомогти і фінансово, і порадою. До прикладу, зараз збираємо кошти на лікування односельця, долучитися до збору коштів може кожен небайдужий».

Як працюється у підприємиці Наталі? Розповідає Лідія Гуліна старша продавчиня:

«Я працюю давно тут. Мені подобається торгівля: спілкуюся з односельцями, запитую про те, які товари їм потрібні. Люди у нас порядні: якщо нарахуєш більше здачі, то прийдуть і повернуть. Наталя Миколаївна дбає, щоб у нас були хороші умови праці: ми маємо де приготувати собі їжу, де перепочити. Зі мною на роботу полюбляє ходити син: йому є де погуляти і смачненького скоштувати.»

Що кажуть про підприємицю у центрі зайнятості?  Відповідає Ольга Дар’єва – начальниця відділу взаємодії з роботодавцями:

«Наталя Калашник завжди повідомляє про актуальні вакансії, коли такі є. За попередньою співпрацею, вона отримувала компенсацію роботодавцю фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за осіб, працевлаштованих на нові робочі місця за направленням від центру зайнятості. Це за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття».

Підготувала Ангеліна Хоменко,

фахівчиня СМРЦЗ

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *