Як визначити рівень корпоративної культури у вашому колективі і навіщо воно потрібно?

72_inДейв  Логан, Джон Кінг і Хелі Фішер-Райт у своїй книзі «Лідер і плем’я. П’ять рівнів корпоративної культури» відповідають на ці питання. Їхнє дослідження тривало близько 10 років. Пропонуємо основні тези цієї книги.

Щоб визначити, на якому культурному рівні знаходиться ваш колектив, необхідно:

  • послухати, як розмовляють працівники,
  • простежити за робочими стосунками всередині колективу.

Швидше за все, ви помітите ознаки різних культурних рівнів. Тому постарайтеся виділити найбільш поширені.

Ознаки першого рівня.  Люди говорять між собою так, немов турботи компанії їх не стосуються. Для багатьох особистостей характерна соціальна відчуженість. Вони рідко розмовляють. Скаржаться, як несправедливо обійшлося з ними життя. Типу це дає їм право робити все, що завгодно, лише б вижити. Вони не гребують актами насильства: можуть і кулаки пустити, і словами образити. Крадіжка або вандалізм для них також не проблема.

Ознаки другого рівня. Працівників не турбують проблеми компанії. Роблять лише мінімальне, що від них вимагається. Демонструють нульову ініціативність і зацікавленість. Збиваються в групи, де схвалюють пасивно-агресивну поведінку (розмови про те, як відкрутитися від роботи або «продинамити» боса). При цьому перед керівництвом створюють видимість, що схвалюють ініціативи компанії. Комунікація звучить приблизно так: ніякі старання і зусилля не змінять становище, а тому краще і не намагатися – це єдиний розумний вихід.

З менеджерської точки зору, з працвниками першого і другого рівня нічого не можна зробити. Ні тімбілдинг, ні навчання, ні навіть вибіркові звільнення не в силах змінити пануючі настрої. Така культура – невичерпне джерело незадоволення, роздратування, розчарування і пригніченого гніву.

Ознаки третього рівня. Люди беруть участь у всьому, що відбувається навколо. Причому роблять це енергійно і зацікавлено. Але якщо ви прислухаєтеся до їх мови, то помітите, що говорять вони головним чином про себе. Намагаються здатися кращими і розумнішими за інших. Вони вважають, що вирішують завдання команди. Проте їхня поведінка демонструє, що ними рухає особистий інтерес. Спілкуються і працюють в парах. Неохоче діляться інформацією без крайньої необхідності і пишаються тим, що поінформовані краще за інших. Для них важлива лише перемога. Причому перемога завжди персональна – їхня особиста. Люди на даній стадії часто скаржаться, що їм не вистачає часу і вони не зустрічають підтримки інших. А також на те, що оточуючі не настільки віддані справі.

Ознаки четвертого рівня. Нормою на цьому рівні є існування команд, сконцентрованих на збереженні загальних цінностей і колективних досягнень. Інформація вільно циркулює між членами групи. Взаємовідносини будуються на основі цінностей.

Люди на цій стадії цікавляться «Яким буде наступний правильний крок?». Потім встановлюють партнерські зв’язки, щоб здійснити те, що важливо і потрібно в даний момент. Провідним в їхній мові є слово «ми», а не «я». Якщо дві людини вступають в суперечку, третій втрутиться, щоб усунути проблему. Групи складаються з людей, які вже «награлися в ігри» третього рівня і перемогли в них. Вони готові до партнерства.

Ознаки п’ятого рівня. Ваша команда майже не говорить про конкурентів (якщо взагалі про них говорить). За винятком, коли хочуть цим порівнянням підкреслити особливості своєї корпоративної культури. Основною темою спілкування таких людей є безмежні можливості, які розкриваються перед ними. Люди, що знаходяться на цьому культурному рівні, здатні знайти спосіб працювати практично з кожним, хто так само гаряче розділяє їхні цінності. На відміну від четвертого рівня, акцент на даній стадії ставиться не на «наших цінностях», а на резонансних цінностях. У подібному середовищі практично немає страху, стресу або конфліктів на робочому місці. Люди розмовляють так, немов весь світ дивиться на них. І, нерідко так і буває, оскільки вони домагаються історичних результатів.

Автори книги переконані, що саме п’ятий рівень – це майбутнє розвитку компанії.

Отже, завдання лідера у формуванні корпоративної культури:

  • переконатися в наявності факторів, які роблять можливими «стрибки» на п’ятий рівень,
  • сформувати цінності: без них культура  буде падати. Благородна мета на п’ятому рівні – виконує роль компаса.

Фахівці Смілянського міськрайонного центру зайнятості нагадують власникам малого та середнього бізнесу: до 29 лютого 2020 року можна подати заявку на участь у гранті від програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». З формою концепції грантового проекту можна ознайомитися за посиланням https://drive.google.com/open?id=1s8a_gR4htDdLyyQzg6wRhDw7rE9K0r2Y

У разі подання заявки на отримання гранту, просимо проінформувати Смілянський міськрайонний центр зайнятості за телефоном 41189 або звернутися у відділ взаємодії з роботодавцями, кабінет № 9.

Підготувала Ангеліна Хоменко,

фахівчиня СМРЦЗ

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.