Фахівці Смілянського міськрайонного центру зайнятості підготували 10 лайф-хаків про те, як розпізнати недобросовісного роботодавця за оголошенням прийому на роботу.
Добре себе зарекомендувати повинні не тільки люди, які шукають роботу, а й самі роботодавці. Адже працівник – це людина, яка працює на мрію власника бізнесу чи організації. Уміти керувати персоналом, мотивувати людей – це мистецтво, яке починається … з оголошення прийому на роботу. Тому ці лайф-хаки будуть корисними не тільки шукачам роботи, а й роботодавцям.
Лайф-хак 1. Звертайте увагу на назву компанії
Бувають випадки, коли в оголошенні прийому на роботу зустрічаються фрази типу: «велика міжнародна компанія», «компанія співпрацює з великими міжнародними компаніями» або «національна компанія». Але не вказано назву цієї компанії. Це перша ознака того, що роботодавець може мати сумнівну репутацію.
Лайф-хак 2. Звертайте увагу на опис діяльності компанії
Має насторожити короткий опис роботодавця. Наприклад: «молода компанія, яка динамічно розвивається».
Лайф-хак 3. Звертайте увагу контакти організації
Трапляються оголошення, де не вказано ніяких контактних даних роботодавця: ні сайту-візитки, ні адреси, ні даних, за якими можна самостійно знайти інформацію про компанію у відкритих джерелах. Це має насторожити. А ще є оголошення, де вказано роботодавця національного чи міжнародного рівня, а пошта для резюме – на безкоштовному сервері. Як правило, такі компанії мають корпоративну пошту.
Лайф-хак 4. Звертайте увагу на обов’язки і навички
Бувають випадки, коли вказано не конкретні обов’язки, а розмиті загальні фрази типу: активна життєва позиція, почуття гумору, вміння підтримати розмову, бажання працювати тощо.
Лайф-хак 5: Звертайте увагу на фрази дискримінаційного характеру.
Наприклад, часто роботодавці запрошують на певні позиції тільки чоловіків або жінок: «потрібна молода жінка привабливої зовнішності» або «потрібен чоловік на керівну посаду» Це – гендерна дискримінація. Зустрічаються оголошення з вказаним віковим діапазоном: «робота для людей віком до 40 років». Це –ейджизм, тобто – дискримінація за віком. Ви можете погодитися і влаштуватися до такого роботодавця, але потім не дивуйтеся, якщо зауваження щодо роботи будуть сформульовані як особисті приниження.
Лайф-хак 6. Звертайте увагу на місце розміщення оголошення
Стовпи, паркани, зупинки – не краще місце для розміщення оголошень компанії, зі сформованим брендом. Навіть якщо це стосується пошуку робітничих спеціальностей.
Лайф-хак 7: Мисліть критично.
Виглядають привабливо «солодкі» фрази на зразок: «дружелюбний колектив», «плюшки в офісі», «біла зарплата». Але запитайте себе: чи має бути якось інакше? Буває так, що «дружелюбний колектив» – це конкуренти та кар’єристи, «плюшками в офісі» виявляється зламана кавова машина, а «біла зарплата» – це виплати у білому конверті, а не легальна заробітна плата, яка впливає на Ваш страховий стаж.
Лайф-хак 8. Ніхто не має права вимагати у Вас кошти за працевлаштування або співбесіду
Послуги за працевлаштування можуть бути платними тільки в кадрових чи рекрутингових агентствах. Інші випадки вимагання коштів за працевлаштування є шахрайством або корупцією. Найчастіше, прохання заплатити кошти за працевлаштування є у вакансіях щодо роботи за кордоном.
Лайф-хак 9. Не телефонуйте на платні номери
Якщо Вас просять перетелефонувати на номер невідомого Вам оператора – не робіть цього, адже з Вашого рахунку можуть зняти кошти шахраї. Якщо ви дійсно зацікавили роботодавця, він сам з Вами зв’яжеться або повідомить зручний безкоштовний мессенджер.
Лайф-хак 10: Запитуйте у роботодавця про те, що Вас насторожило в оголошенні
Можливо, роботодавець ще не чув про наші лайф-хаки, але вже готовий змінюватися.
Фахівці Смілянського міськрайонного центру зайнятості бажають Вам мати справу тільки з перевіреними та порядними роботодавцями, які працюють згідно Законів України та поважають своїх працівників.
А. Хоменко, фахівчиня СМРЦЗ
Залишити відповідь