Уроки історії – уроки для майбутнього

4Нещодавно відбувся ХV Всеукраїнський конкурс учнівських робіт «Історія і уроки Голокосту» ім. І.Б. Медвинського. До участі були запрошені учні середніх загальноосвітніх закладів України, автори дослідницьких та творчих робіт, присвячених проблемі Голокосту та геноциду інших народів. В рамках конкурсу окрему секцію складали роботи, автори яких розглянули долю ромів (циган) в окупованій Україні у 1941-44 рр.
Конкурс направлений на поглиблення знань школярів з історичної проблематики Голокосту – долі єврейського народу на теренах Європи під час Другої світової війни, популяризації вивчення цієї теми серед учнівської молоді. Він сприяє пошуку нових фактів, документів, свідчень про події Голокосту в Україні та за її межами, і введення їх у науковий обіг.
Але найголовнішим завданням організатори бачать саме виховання у молоді толерантного ставлення, поваги до людей іншої національності, свідомого ставлення до міжетнічних проблем.
Першим етапом конкурсу було заочне оцінювання, рецензування та відбір робіт фахівцями-істориками із зазначеної проблематики. Найкращі роботи були відібрані для участі у фінальному, очному етапі конкурсу, під час якого головним завданням учасників були відповіді на запитання опонентів, в якості яких виступали присутні учні, вчителі, члени журі, гості конкурсу.
Відкриття конкурсу розпочалося із привітання Анатолія Подольського, кандидата історичних наук, Директора Українського центру вивчення історії Голокосту.
Уже в перший день частина учасників представила свої роботи. Захищала власний проект і учениця 10-А класу школи №3-колегіуму Фомінова Анастасія. Зі своїм науковим керівником Цапенко Ганною Олександрівною, вчителем історії школи-колегіуму, вона представила тему «Становище єврейства в шталагах та дулагах на території України в роки Другої світової війни». За результатами захисту Анастасія стала лауреатом конкурсу та здобула звання кращого полеміста.
Найяскравішими моментами трьох конкурсних днів для учнів, окрім захисту самих робіт, стали проведені майстер класи Євгенії Резніченко, зокрема, практикум «Міжкультурне спілкування та порозуміння».
Наукові керівники також були задіяні в цікавих обговореннях та дискусіях на теми «Проблеми вивчення різних випадків геноциду і методика викладання історії геноцидів в школі» та «Методика порівняльного дослідження нацистського геноциду щодо різних груп. Приклад геноциду ромів». Особливо торкнули душу перегляди унікальних фільмів «З Галичини в Ааргау: історія європейця єврейського походження» та «Минуле» (до річниці депортації кримських татар).
Найбільше враження справила на всіх екскурсія до місця пам’яті «Бабин Яр» та інших пам’ятних місць єврейської історії, яку провів києвознавець Михайло Кальницький.
Окрім грамот та безцінних книг, які подарував центр вивчення історії Голокосту, незабутнім для нас залишилась та позитивна і толерантна атмосфера, в якій був проведений цей конкурс. Саме такі уроки історії потрібні нашій молоді в цей складний для України час.
Ганна Цапенко,
учитель історії школи №3-колегіуму

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.