Соціальні педагоги та практичні психологи зі Сміли навчалися у четвертому тренінговому таборі.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

З 13 по 17 червня 2016 року двадцять три спеціалісти психологічної служби навчальних закладів Черкаської області (соціальні педагоги та практичні психологи дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів, в т.ч. інтернатного типу, міст Черкаси, Сміла, Золотоніського, Кам’янського, Смілянського, Черкаського, Чорнобаївського районів), а також практичні психологи Смілянського центру функціональної психолого-педагогічної діагностики і реабілітації дітей та підлітків відділу освіти пройшли навчання у Четвертому Тренінговому таборі для тренерів з числа спеціалістів психологічної служби Черкаської області.

Організація роботи тренінгового табору як форми додаткової (спеціалізованої) професійної освіти здійснена обласним центром практичної психології і соціальної роботи КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» (далі – ОЦППСР) в рамках реалізації Центром та партнерськими організаціямисоціально-профілактичних проектів та освітніх програм, спрямованих на попередження негативних явищ в освітньому середовищі та на формування і популяризацію здорового способу життя, відповідального батьківства, безпечної поведінки в ситуаціях ризику та ін. Особлива увага в рамках роботи Четвертого тренінгового табору була приділена технікам та методам підвищення психологічної стійкості до стресу у дітей, а також психолого-педагогічного супроводу осіб, які переживають втрати.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Програма роботи Четвертого тренінгового табору для тренерів передбачала проведення протягом п’яти днів сертифікованих тренінгів, майстер-класів, навчальних супервізій, практичних занять по обміну досвідом, зокрема:

1) навчальних тренінгів:

– «Методичні основи тренерської майстерності: теорія та практика» (тренер – Тетяна Войцях, завідувач ОЦППСР Черкаського ОІПОПП, регіональний тренер-координатор);

– «Основи медіаграмотності фахівців освітньої сфери»» (тренер – Марина Матвійчук, канд.пед.наук, регіональний тренер національної тренерської мережі Центру «Ла Страда – Україна» );

– «Усвідомлене батьківство або Як створити безпечний простір для розвитку дитини» (за матеріалами програм тренінгових занять для старшокласників, батьків та педагогічних працівників «Усвідомлене батьківство», тренінгових занять для батьків «Без ляпасу, або Як з повагою та любов’ю встановлювати дитині кордони» та інтерактивних занять-бесід для дітей «Навчіть дитину захищатися») (тренер – Тетяна Войцях);

– «Методи та технології соціально-психологічного супроводу осіб, які пережили психотравмуючу подію» (тренери – Тетяна Войцях, Марина Матвійчук)

2) майстер-класів:

– «Профілактика інтернет-залежності у дітей та дорослих» (Ведуча: Анна Лемешко, практичний психолог Черкаського ФІМЛІ)

– «Ігрові методики формування у підлітків моделей безпечної та відповідальної поведінки в ситуаціях ризику» (Ведучі: Ірина Щур, практичний психолог Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. № 32 , Тетяна Войцях, завідувач ОЦППСР)

– «Застосування елементів мандалотерапії для зняття емоційного напруження та розкриття творчого потенціалу» (Ведуча: Наталія Калашник, практичний психолог Черкаського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 60 «Ялинка-Веселинка»)

– «Теоретичні та практичні аспекти організації роботи театру Форум» (Ведуча: Світлана Дмитренко, практичний психолог Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст. № 24)

3) практикуму «Особливості викладання навчальної програми (тренінгового курсу) «Дорослішай на здоров’я» (тренер-консультант – Тетяна Войцях)

Фінальним заходом Четвертого тренінгового табору став одноденний тематичний квест «Тренерська майстерність: крок за кроком». Проходячи станції квесту, учасники заповнювали «Карту ресурсів» (установи, організації, фізичні особи, інформаційні джерела тощо), яка стане в нагоді тренеру в його професійній діяльності, а також закріплювали отримані знання, вдосконалювали практичні вміння, формували навички здійснення превентивної та профілактичної роботи, зокрема й у якості інструкторів тематичних станцій, з таких питань як:

– протидія торгівлі людьми, формування моделей безпечної поведінки в ситуаціях ризику, застосування настільних профілактичних ігор (станція «Рожеві окуляри»);

– ефективний супровід та особливості роботи з особами, що знаходяться у кризі (станція «Безпека життя і здоров’я»);

– організація та надання кризової консультативної допомоги особам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах (експрес-завдання – дзвінок на Національну дитячу «гарячу лінію» Центру «Ла Страда – Україна»);

– формування гендерної культури та руйнування стереотипів (станція «Стать і гендер»);

– основи медіакультури та безпеки в інформаційному просторі (станція «Inter-медія», інструкторами якої були Саманта Деніел Александр, волонтерка Корпусу Миру США, та Наталія Неділько, заступник директора Черкаського обласного молодіжного ресурсного центру);

– формування моделей безпечної поведінки в ситуаціях ризику (станція «Ні – означає ні!»);

– розвиток навичок застосування інтерактивних вправ театру Образів (станція «Театральна»);

– розвиток вмінь працювати в команді, формування професійної команди (станція «Вузли безпечного переміщення» – шість вправ «мотузкового тренінгу»).

Завдяки методичній підтримці партнерів ОЦППСР КНЗ «Черкаський ОІПОПП ЧОР», а саме: Українського жіночого фонду, Громадської організації Центр «Ла Страда – Україна», Всеукраїнської благодійної організації «Український фонд «Благополуччя дітей», Черкаської міської дитячої громадської організації «Експериментальний творчий центр», Черкаського обласного молодіжного ресурсного центру учасники отримали комплект методичної літератури, а також посібники, інформаційні буклети та пам’ятки для подальшого використання в роботі з різними цільовими групами.

Відгуки учасників Четвертого тренінгового табору по завершенню його роботи свідчать про ефективність запропонованої форми роботи із спеціалістами психологічної служби, метою якої є формування і розвиток у спеціалістів психологічної служби системи освіти ключових професійних компетенцій, зокрема щодо тренерської діяльності, необхідних для якісного та ефективного виконання функціональних завдань шляхом впровадження у практичну роботу з учасниками навчально-виховного процесу інтерактивних форм роботи та технологій. Усі учасники висловили побажання щодо подальшого систематичного проведення тренінгових таборів та участі в їх роботі.

Тетяна Войцях,

завідувач ОЦППСР Черкаського ОІПОПП,

координатор Тренінгового табору для тренерів

Джерело: oipopp.ed-sp.net

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.