Шкільна медіація – кроки до демократизації освітнього процесу

1+++В рамках реалізації міжнародної програми «Демократична школа» з вересня 2019 року в Смілянський школі-родині №15 працює шкільна служба порозуміння та організовано роботу гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіатора». Служба порозуміння закладу освіти – це добровільне об’єднання медіаторів та медіаторок, що пройшли навчання за відповідною програмою. Впровадження такої служби  в закладі освіти дасть змогу навчитися вирішувати конфлікти мирним шляхом, організувати колектив, розвивати комунікативні навички, неупереджено ставитися один до одного в системі учень/вчитель, вчитель/учень, знизить рівень конфліктності, рівень агресії, кількість проявів булінгу та найважливіше – це допоможе опанувати і формувати ненасильницьку модель поведінки.

З метою узгодження роботи служби шкільної медіації 8 жовтня 2019 року на базі Комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної підготовки педагогічних працівників» (ЧОІПОПП) відбулася перша супервізійна зустріч координаторів служб порозуміння, присвячена питанню «Особливості організаційно-підготовчого етапу створення Служби порозуміння у закладі освіти» (організатор – Войцях Т.В., завідувачка навчально-методичного центру психологічної служби ЧОІПОПП).

До зустрічі долучилися і сертифіковані координатори служби порозуміння Смілянського навчально виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №15» – cоціальний педагог Чайка Т. О. та практичний психолог Куцепал І.В під час якої обмінялися досвідом щодо запровадження медіації та створення служби порозуміння у закладах освіти. В дружному колі однодумців були представлені перші результати проведення інформаційної кампанії у пілотних закладах освіти для популяризації медіації та діяльності Служби порозуміння. В невеликих групах учасники опрацювали питання «Механізм створення та організації роботи Служби порозуміння: планування, моніторинг, ризики, ресурси та перспективи», а також на практиці закріпили навички проведення медіації. По завершенню зустрічі учасники дали зворотній зв’язок у вигляді рефлексивного кола, яке допомогло усвідомити ризики, які виникають у роботі з відновними практиками, та можливі шляхи їх попередження в шкільному середовищі.

Практичний психолог Смілянського НВК №15

Куцепал І.В.

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *