Проектна робота як засіб формування читацьких компетентностей учнів

20190408_103159Художня літеpатуpа виступає могутнім засобом виховання особистості, коли оволодіває душевним світом дитини і пpобуджує в неї уяву, думки, почуття й пеpеживання. Особиста твоpча діяльність дитини у твоpенні себе і світу досягається завдяки зростанню емоційного і змістовного зв’язків досвіду дитини з художнім твором. Зважаючи на це, важливим педагогічним завданням педагогів школи №3-колегіуму є прилучення школярів до витворів словесного мистецтва, уведення дітей у світ морально-етичних цінностей через взірці художніх образів літературних творів і глибину емоційно-чуттєвого контексту.

         Для цього вчителі колегіуму під час уроків української літератури використовують різноманітні методи та прийоми: уроки кіно читання, сторітелінг – створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації, виразне читання з продовженням, візуалізацію тексту за допомогою хмари слів, складання сенканів, паспортів-характеристик (героїв, творів), створення буктрейлерів, презентацій, афіш і реклам до прочитаних книг, цитатну характеристику літературних героїв. За допомогою Вікіпедії учні створюють  реклами нововведених творів, наприклад: повісті британського письменника Ніла Геймана “Кораліна”, роману польської письменниці Йоанни Ягелло “Кава з кардамоном”.

Цікавою формою проектної роботи, яку використовують на уроках в школі №3-колегіумі, є створення та презентація мальованої книжки (лепбука), розробленою групою учнів за прочитаним твором. Привернути увагу учнів до читання дозволяє створення ілюстрацій до вивчених творів і розповідь за ними про твір. Також вчителі залучають дітей до участі в різноманітних конкурсах, до написання робіт МАН.

Книга виховує дитину, надає наснаги, допомагає жити, всебічно розвиває, примушує хвилюватися за своїх героїв, занурюватися у світ казок, фантазій, пригод, вона дає можливість стати її головним героєм та відчути на собі все вище сказане. Тому уроки літератури в системі роботи вчителів школи №3-колегіуму займають особливе місце.

 

Світлана Волошина,

вчитель української мови та літератури школи №3-колегіуму

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *