Винаходи смілянського майстра продовжують дивувати

З допомогою апаратів та пристроїв, сконструйованих смілянським майстром-винахідником Миколою Тарановським, можна було б мобільно, оперативно і, що не менш важливо, без зайвих витрат та надмірних фізичних зусиль, усувати безліч побутових проблем, які, як кажуть, давно «дістали» – ремонтувати асфальтне покриття, відновлювати люки і навіть гасити пожежі.

Микола Миколайович – приватний підприємець, майстер-механік за професією та винахідник за покликом душі. Постійний пошук неординарних, нестандартних творчих технічних вирішень – стиль його роботи. А поштовхом для створення спеціальної техніки завжди стають звичайні побутові проблеми. Приміром, його пожежний мотоцикл (на нижньому знімку) особливо став би в пригоді в селі, враховуючи, що пожежних депо там немає, або в місті, коли трапляється, що пожежна машина не може приїхати вчасно через банальну причину – затори.
– Тож і подумав, що у кожній пожежній частині було б доречно мати хоча б кілька пожежних мотоциклів. Мобільність їх більша, вони позбавлені такої проблеми, як затори на дорогах, – розповідає Микола Миколайович.
Таких мотоциклів майстер сконструював два типи – мотоцикл-«одиночку» для ліквідації пожежі у місті та мотоцикл з коляскою – для сільської місцевості. Продумано все – обладнання транспортного засобу, алгоритм гасіння пожежі, місце та умови зберігання апарата.
Загалом, усі його винаходи, в першу чергу, призначені оперативно допомогти або ж запобігти проблемам, які виникають. Ось хоча б такій, як постійне руйнування дорожнього покриття. Микола Тарановський розробив та підготував креслення установки для профілактичного обслуговування доріг. Свою ідею майстер представляв і в Черкасах.
– Черкаська мерія створила програму «Зеконом міські гроші – отримай премію». Я зателефонував та запропонував, як можна зекономити гроші на ремонті доріг. Підготував креслення установки, проходив майже півроку по інстанціях, але так цей проект і не прийняли, допитуючись, яка ж конкретно буде економія. На це питання досить складно відповісти, бо, щоб вирахувати економію, треба, як мінімум, поексплуатувати цю установку – недовго, хоч кілька тижнів, з місяць. Тоді можна й економію вирахувати – чи то в 4 рази, чи то в 400, але, впевнений, вона обов’язково буде. Перш за все, тому, що на цій установці працюватиме лише одна людина, яка усуватиме ямки на дорозі ще до того, як вони перетворяться на величезні вибоїни. Так я цю справу і закинув. Проте пізніше повернувся до ідеї, відвідав багато виставок авторемонтної техніки, хотів, як кажуть, «вникнути» в тему, розібратися в деталях та нюансах, складнощах та особливостях. Ну що таке, по суті, ремонт доріг? Це ніби пошкодження зубів. Той, хто щодня чистить зуби, проблем не має, а ті, кому ліньки це робити – постійні відвідувачі стоматолога. Так і тут. Потрібне, в першу чергу, профілактичне обслуговування дорожнього покриття. Так з’явився другий, більш удосконалений проект.
На вдосконаленій установці розміщена електростанція, що живить усі необхідні інструменти для проведення робіт на дорозі – болгарку, перфоратор та повітряний компресор. Є ящик з відсівом та бочка зі смолою (мастикою), оснащена електронагрівачем. Принцип роботи: не чекати, поки з’явиться ямка, а виявляти її та стадії тріщин та сколів. Людина, яка керує установкою, зупиняється, ставить знак, болгаркою акуратно обробляє тріщину, заливає мастикою та присипає зверху відсівом. Все. Досить прості заходи – а результат: дорогу потрібно буде лише обслуговувати, не потрібен ямковий та поточний ремонт, не треба витрачати сотні тисяч гривень на капітальний ремонт дорожнього покриття. Тож вигода від використання чудо-машини очевидна. Зараз ця установка на ходу. Про винахід смілянського майстра пишуть газети, знімають сюжети телекомпанії, однак поки що жодна служба з тих, що відповідають за ремонт та утримання доріг, зацікавленості не проявила.
Ще одна проблема, вирішення якої запропонував Микола Миколайович, – люки. Люки без кришок – явище, на жаль, дуже поширене. Через це часто страждають і люди, і транспорт.
– За розробку тимчасових кришок, якими можна було б оперативно закривати люки, – розповідає винахідник, – взявся під враженням від почутої по телевізору новини про трагедію, коли у відкритий люк упав малюк. Таких кришок два види – для автомобільних доріг, масою 28 кг, та «полегшений» варіант – 11 кг для пішохідних тротуарів чи паркових зон. Вони легко монтуються навіть у тих випадках, коли, окрім кришки, відсутній і обідок (на обідок і кріпиться кришка). Собівартість таких кришок – для пішохідних зон в межах 90 грн. та 250 грн. для автодоріг. Однак і її, гадаю, можна зменшити, та для цього треба, щоб відповідні служби підтримали та запровадили цей винахід.
Як говорить Микола Тарановський, прилади чи апарати, подібні до сконструйованих ним, за кордоном давно не дивина. Там вже давно використовують і пожежні мотоцикли, і різноманітні установки для обслуговування доріг. Проте наш земляк зробив їх по-своєму, модернізував так, щоб вони справно працювали тут, в Україні.
І хочеться вірити, що винаходи та ідеї смілянського майстра все ж знайдуть підтримку з боку відповідних служб.

Таїсія СОБОЛЬ

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *