Аномалія з опаленням: холод та спека одночасно

Трапляються такі випадки, коли  до ТОВ «Сміла Енергоінвест» звертаються споживачі зі скаргою на підвищення температури в квартирі, що змушені відкривати кватирку, а хтось, навпаки, скаржиться, що замерзає і змушений вмикати обігрівач. Є навіть випадки, коли протилежні скарги надходять від мешканців одного й того ж будинку. Чому так буває і хто може зарадити в такій ситуації, коментує технічний директор ТОВ «Сміла Енергоінвест» Денис Кононець.

– Скажіть, будь ласка, Денисе Олександровичу, чому так нерівномірно розподіляється тепло в опалювальній системі навіть в межах одного будинку?

– Коли будинки ще проектувались, в системі опалювання теплоносій розподілявся рівномірно між усіма стояками. Зараз, коли деякі мешканці перейшли на індивідуальне опалення, дехто зробив довільне перепланування квартир, ставлять радіатори, виконують ще якісь роботи в системі опалення – змінюється гідравлічний супротив. Через це теплоносій, який повинен розподіляти рівномірно тепло між стояками, починає іти шляхом найменшого супротиву: де супротив найменший – батареї гарячіші, де супротив більший – відповідно, батареї холодні. Інколи бувають ситуації, коли з одного будинку поступає кілька скарг: одні мешканці жаліються, що в них батареї холодні і просять збільшити температуру на котельні, інші, з цього ж будинку, кажуть, що в них жарко, і просять зменшити температуру.

– Які можна вжити заходи, щоб уникнути цієї проблеми?

– Ще однією складовою цієї проблеми є те, що при підготовці до опалювального сезону мало хто цікавиться цим питанням. Ми пропонували і заходи з промивання опалювальної системи. Можливо, придбати прилади, які б допомагали збалансовувати системи опалення. Реально вирішення цієї проблеми залежить не тільки від нас. Вирішити її можна лише спільними зусиллями: з одного боку – ми, з іншого – ЖКГ або ОСББ, з третього боку – самі мешканці. Тому що в одному будинку можуть проживати мешканці, котрим холодно, і ті, кому жарко.
Бувають випадки, коли некваліфікований персонал власноруч намагається регулювати системи. Наприклад, самі мешканці спускаються в підвал, якщо їм холодно, та перекривають сусідам кран.
Ми зацікавлені в тому, щоб люди зі своїми питаннями, пов’язаними з опаленням, більш оперативно звертались до нас і все ж таки намагались з’ясувати причину, чому так відбувається.

– Коли в перспективі можуть з’явитись прилади збалансування системи опалення?

– Ми маємо межу балансової належності. Ми постачаємо тепло до цієї межі будинку. Є внутрішньобудинкові мережі, за які вже відповідають ЖКГ або ОСББ. Виходить, що ми не маємо можливості працювати в їхніх мережах. Ми можемо допомогти, наприклад, у вигляді пілотного проекту, обрати один будинок та спільними зусиллями провести це балансування. Але, повторюсь, це мають бути спільні зусилля ЖКГ та наші. В першу чергу, це ЖКГ. Тому що усі будинки на своєму вводі мають нормальні показники, що відповідають температурному графіку. А вже як вони перерозподіляються всередині самого будинку, це вже балансування всередині будинкових систем. Ми не відмовляємося від вирішення цієї проблеми. Враховуючи те, що в ЖКГ та ОСББ не завжди є спеціалісти, які на цьому розуміються. Ми розуміємо, що у нас договір на теплопостачання з кожною окремою квартирою, тому готові йти назустріч та співпрацювати з комунальними господарствами.
Проблема в тому, що опалювальним системам по 20-30 років або і більше. Вони реально засмічуються, старіють. Тобто, потрібно, щоб ЖКГ та самі мешканці приділяли цьому увагу.

– Скажіть, а оплата за теплопостачання для усіх мешканців однакова – і тих, в кого холодні, і тих, у кого гарячі батареї?

– Якщо стоїть будинковий лічильник теплопостачання, то оплата за опалення розподіляється пропорційно квадратним метрам між усіма людьми, що проживають в будинку. Навіть у цих умовах люди отримають квитанцію до оплати: у одних було прохолодно, у інших гарячі батареї, а платять усі однаково.
Доки вирішення цієї проблеми залишається на порядку денному, головна порада мешканцям – починати турбуватись про опалювальний сезон завчасно та не намагатись вирішити проблему самостійно, а звертатись на телефон гарячої лінії ТОВ «Сміла Енергоінвест» 5-07-37 та до диспетчера 4-60-78.

Розмову вела
Світлана КАРПАНЬ

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *