Наше локомотивне – в авангарді кращих депо україни

Шевченківці першими серед локомотивних депо України захистили своє право на проведення поточного підіймального ремонту тепловозів серії ТЕ10 і ТЕ116 та отримали визнання своєї високої майстерності і професіоналізму.

Шановні пасажири! Нумерація вагонів з голови поїзда. Це дуже звичне для мене оголошення зовсім по-іншому почала сприймати, коли побувала в локомотивному депо імені Тараса Шевченка. Досі просто чула «з голови поїзда», розуміла, що це рахунок вагонів від локомотива – і все. Але, якщо вдуматися, «голова поїзда» – це ж той локомотив, який завжди попереду, і якщо він не зрушить з місця, поїзд не поїде. А щоб він безперебійно та надійно працював, дбають професіонали своєї справи локомотивного депо.

У цехах цього підприємства тепловози у визначені строки розбирають на окремі агрегати та вузли, як то кажуть, до гвинтика і гайки, а потім, після їх огляду, ремонту, налаштування і випробування, крок за кроком складають, як конструктор, у єдиний справний механізм.

Цього року підприємство першим серед 52-ох локомотивних депо України отримало атестат комплексної комісії Укрзалізниці та навчальних закладів, що надає право терміном на три роки здійснювати поточний ремонт третього об’єму магістральних вантажопасажирських локомотивів, тобто на проведення періодичного поточного ремонту, який передує капітальному, на якому вже спеціалізуються локомотиворемонтні заводи. До речі, такий обсяг виконують на Одеській залізниці тільки в локомотивному депо ім. Тараса Шевченка.

Його начальник Олександр Петренко не без гордості розповів, що для колективу це серйозне досягнення. Щоб запросити комісію й заявити про атестацію, працювали не один рік, в тому числі група раціоналізаторів. Власними силами і знаннями фахівці депо виготовили більше двадцяти стендів та різних пристосувань – це дешевше, ніж купити в складних умовах сьогодення.
Традиційно у депо працюють кадри високої кваліфікації, від слюсаря до керівництва. Майже всі мають базову вищу або спеціальну технічну освіту, яку отримали у навчальних закладах Києва, Дніпропетровська, Харкова та ін. Тут чимало династій і відчувається надійність і впевненість у подальшому розвитку підприємства за рахунок трудової доблесті прийдешніх поколінь. Жаль лише, що часом важко сьогодні знайти людей з робітничими професіями, скажімо, у дефіциті нині фрезерувальники.

У колективі трудиться 906 працівників, 335 з них – локомотивні бригади, а це машиністи і помічники машиніста, які безпосередньо «водять» поїзди на тепловозах і електровозах, окрім цього, значна частина слюсарів цеху ремонту, обслуговуючий персонал.

Сергій Вакалюк, заступник начальника депо з ремонту локомотивів, теж із династії залізничників, зі знанням справи підводить нас до тепловоза №2654 і пояснює, що депо є базовим на Одеській залізниці з ремонту саме таких важких магістральних тепловозів. Тому до роботи – особливі вимоги. Наприклад, вже згаданий тепловоз №2654 пройшов ремонт від відновлення тягової характеристики до альбомного креслення.
– Нині наше депо на рубежі освоєння ремонту нової для нас техніки, але керівництво дало завдання і ми його виконуємо з випередженням графіка. Загалом, всі завдання виконуємо з відповідальністю, адже розуміємо, що працюємо не лише для себе, а й для блага всієї Укрзалізниці, громади міста та й держави в цілому, адже вчасно сплачуючи податки, ми тим самим поповнюємо відповідні бюджети, які гарантують дотримання державою соціальних стандартів для своїх громадян.

– Технічне обслуговування та періодичний ремонт тепловозів здійснюємо у цеху ремонту. В цілому обслуговуємо, ремонтуємо і експлуатуємо різні серії рухомого складу, – розповідає начальник депо Олександр Петренко. – Це магістральні тепловози серії 2ТЕ10 всіх індексів, ТЕП70, 2Т116 і маневрові тепловози серії ЧМЕ-3, електровози ВЛ80 різних модифікацій та індексів і пасажирські електровози ще чехословацького виробництва серії ЧС-4, ЧС-8. Приписний парк депо має 20 магістральних тепловозів, тобто великих, які перевозять вантажні та пасажирські потяги, та 23 тепловози ЧМЕ-3 – вони виконують маневрову та господарську роботу по станціях і на перегонах, формують поїзди і т.д.
Депо має в своєму арсеналі більше 60 видів верстатного і більше 45-ти стендового обладнання та більше 30 одиниць мостових кранів і кран-балок різної вантажопідіймальності більше 30.
У складі локомотивних бригад працюють 335 осіб, які закріплені у 9-ти колективах колон, якими опікуються машиністи-інструктори. Керує цим великим колективом і цехом експлуатації заступник начальника депо Іван Задорожний, який свого часу починав трудову діяльність на посту помічника машиніста, а згодом став машиністом тепловоза, довгий час працював на посаді машиніста-інструктора та пишається тим, що його прадід, дідусь і тато були залізничниками, брали участь у становленні підприємства та примноженні його трудової слави.

Локомотивні бригади депо водять поїзди у ме­жах п’яти областей України: Черкаської, Дніпропетровської, Київської, Кіровоградської, Полтавської, забезпечуючи потребу населення та виробників у пасажирських та вантажних перевезеннях.

У цеху експлуатації цілодобово і позмінно працюють чергові по депо і нарядники, які формують склад локомотивних ­­­бри­гад під той чи інший потяг. Обладнана кімната інструктажу, є технічний інформатор, з інформації на моніторі можна ознайомитися з останніми та діючими нормативними документами, подіями на залізниці, отримати інструктаж, як запобігти аварійним ситуаціям. Для локомотивних бригад регулярно проводяться технічні заняття, направлені на підвищення рівня їх професіоналізму для належного виконання посадових обов’язків.

Під час навчання машиністи та їх помічники, окрім усього, відпрацьовують практичні навики на тренажері. На моніторі у режимі реального часу відображена робота локомотива, здається, що в руках справжнє кермо, а перед очима рухома картинка з шумовими ефектами, вздовж колії реальні лісопосадки, поля, будинки і т.д. У той момент, коли ми прийшли, на тренажері відпрацьовували цілком реальну, відтворену фотозйомкою ділянку від станції імені Тараса Шевченка до Помічної. У такий спосіб створюється фактор психологічної участі машиніста у реальній поїздці. Також працює кімната медичного передрейсового огляду.

Не меншу цікавість викликали швидкостемірні стрічки для локомотивів. Вони, як нам пояснили, як «чорна скринька» для літака, тобто тут спеціальним пристроєм записується інформація про те, як діяв машиніст: як керував поїздом, застосовував гальмування і т.ін. Це достовірний документ, який не підлягає зміні і на підставі якого можна з’ясувати усі обставини руху потяга. Як абетку, може прочитати «чорну скриньку» потяга технік-розшифрувальник швидкостемірних стрічок, ветеран праці Людмила Заярна. Від її професійного ока не сховається жодне порушення режиму ведення поїзда.

Неабияке значення приділяється психологічній підготовці локомотивників. У кабінеті психолога за допомогою спеціальних тестів оцінюється здатність оперативно мислити, миттєво ухвалювати рішення у різних ситуаціях на шляху прямування поїзда тощо. Психолог за допомогою відповідних програм допомагає керівництву сформувати локомотивні бригади, враховуючи їх характери, уподобання, звички, темперамент та інші індивідуальні особливості. І як результат – створюється дружний злагоджений комфортний колектив − локомотивна бригада з машиніста та його помічника, які працюють відповідально та безаварійно.

– Належна організація роботи на всіх ділянках засвідчує, що підприємство працює і живе своїм чітким буденним ритмом, важливо, що люди цінують свою роботу та ставляться до визначених завдань з особливою відповідальністю, за що отримують гідну заробітну плату, середній розмір якої становить в цьому році 4267 гривень на місяць.

На робочих місцях створено необхідні умови для праці. На території депо є увесь необхідний комплекс побутового і виробничого призначення, який забезпечує належне утримання виробничих цехів та створення належних умов праці і відпочинку для людей. Серед усіх структурних підрозділів лише тут працює залізнична їдальня, повноцінний калорійний обід коштує від 14 до 16 гривень. До послуг залізничників та всіх бажаючих і буфет, – говорить керівник.

На партнерських засадах, у тісній співпраці з адміністрацією працює в депо профспілковий комітет. Результатом їх спільної роботи є висока якість дотримання вимог чинного законодавства, галузевої угоди та колективного договору, укладеного на термін до 2015 року, сутність якого спрямована на захист трудових прав і інтересів працівників та їх соціальний захист.

Свого часу, у радянські часи, локомотивне депо було визнано колективом комуністичної праці. І хоча ми сьогодні живемо в умовах ринкових відносин, складається враження, що ми побували на невеликому острові добробуту площею у 16 гектарів (саме таку площу займає депо), де визнаються принципи справедливої, соціально захищеної трудової діяльності людей, спрямованої на благо суспільства.

Юлія ХАРЧЕНКО

no images were found

.

Залиште свій коментар тут.
Увага! Пам'ятайте, що наш сайт - поле для виважених коментарів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *